Algemene voorwaarden
Bij Hotel Restaurant De Zwaan streven we ernaar om onze gasten een zo persoonlijk en aangenaam mogelijk verblijf te bieden. Als kleinschalig familiehotel in een dorp kunnen we helaas geen beleid hanteren dat vergelijkbaar is met dat van grote hotelketens gelegen in steden.
Als wij kort van te voren een annulering krijgen, kunnen wij vaak de kamer niet meer verkopen omdat hier dan geen vraag meer naar is. Dit zorgt ervoor dat op een dag waar we eerst veel gasten hebben moeten teleurstellen omdat er geen kamer meer beschikbaar was, uiteindelijk toch kamers leeg hebben staan. Daarnaast maken wij ook voor uw aankomst kosten, u kunt dan denken aan bijvoorbeeld het inkopen van het ontbijt en inroosteren van onze medewerkers. Dit alles zorgt ervoor dat wij onze algemene voorwaarden handhaven.
Hotel Restaurant De Zwaan hanteert de annuleringsvoorwaarden Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH) van Koninklijke Horeca Nederland.
Annuleringen:
- Bij annulering meer dan 1 maand voor de ingangsdatum is de klant niet gehouden enig bedrag aan het hotelbedrijf te betalen.
- Bij annulering meer dan 14 dagen voor de ingangsdatum is de klant gehouden 15% van de reserveringswaarde aan het hotelbedrijf te betalen.
- Bij annulering meer dan 7 dagen voor de ingangsdatum is de klant gehouden 35% van de reserveringswaarde aan het hotelbedrijf te betalen.
- Bij annulering meer dan 3 dagen voor de ingangsdatum is de klant gehouden 60% van de reserveringswaarde aan het hotelbedrijf te betalen.
- Bij annulering meer dan 24 uur voor de ingangsdatum is de klant gehouden 85% van de reserveringswaarde aan het hotelbedrijf te betalen.
- Bij annulering 24 uur of minder voor de ingangsdatum is de klant gehouden 100% van de reserveringswaarde aan het hotelbedrijf te betalen
No show:
Bij een no show (niet verschijnen) of bij vroegtijdig vertrek wordt 100% van de totale reserveringswaarde in rekening gebracht.
Noodsituatie of wijzigen:
Wilt u de reservering wijzigen of is er een noodsituatie. Neem dan contact met ons op, zodat we kunnen kijken naar een passende oplossing.
Wij hopen op uw begrip voor ons beleid. Omdat wij slechts een kleinschalig hotel zijn, heeft elke annulering een grote impact op ons. Hierdoor kunnen wij geen korte termijn annuleringen/ wijziging kosteloos aanbieden, zoals sommige grote ketens dat wel doen.
Neem gerust contact met ons op als u vragen heeft over ons beleid of als u uw reservering wilt wijzigen.
Boeken via derden (OTA’s en boekingsbureaus)
Wanneer u een reservering maakt via een online travel agent (OTA) of een ander boekingsbureau en u daar (vooruit) betaalt, ligt het risico van deze betaling volledig bij de betreffende derde partij.
Indien deze derde partij ophoudt te bestaan of failliet gaat, en niet is aangesloten bij de ANVR of een vergelijkbare garantieregeling, bestaat de kans dat u reeds betaalde bedragen niet kunt terugvorderen. In een dergelijk geval zijn wij genoodzaakt uw reservering te annuleren en heeft u geen recht op terugbetaling door Hotel Restaurant de Zwaan.
Wij raden u daarom sterk aan om rechtstreeks bij ons te reserveren. Bij directe boekingen via Hotel Restaurant de Zwaan hoeft u nooit vooruit te betalen; u betaalt altijd tijdens uw verblijf. Zo loopt u geen enkel risico dat u uw geld kwijtraakt door een derde partij.